L’aprenentatge plurilingüe en el context valencià. Una aproximació sociolingüística a partir d’entrevistes

Autors/ores

Paraules clau:

educació plurilingüe, ús lingüístic interpersonal, llengua minoritzada, sociolingüística educativa, recerca qualitativa.

Resum

Aquesta recerca se centra en l’anàlisi qualitativa dels relats de vida de diferents persones en relació amb l’ensenyament de llengües, mitjançant entrevistes semiestructurades realitzades entre els mesos de febrer i març de 2021. L’objectiu de la recerca és determinar els efectes de l’educació en els subjectes bilingües (ús de les llengües, prejudicis, etc.) i la seua valoració sobre l’educació plurilingüe (metodologia, dificultats, etc.). Per a fer-ho, s’ha seguit un disseny polifònic per tal de garantir que les persones entrevistades donen compte d’un rang ampli d’experiències individuals sobre el tema objecte d’estudi, tot i que la mostra (n = 44) no pretén ser representativa del conjunt de la societat valenciana. A partir dels coneixements, les experiències, els comportaments i les creences sobre les llengües de les persones entrevistades emergeixen propostes de bones pràctiques, metodologies i estratègies per a la millora de l’aprenentatge del català. Els resultats obtinguts posen de manifest la difícil situació sociolingüística de la llengua catalana, així com la necessitat de garantir una educació plurilingüe adequada. El coneixement de la llengua, generalitzat a partir de l’escolarització en valencià dels joves entrevistats, no és suficient i convindria treballar les actituds lingüístiques en l’ensenyament i l’assertivitat lingüística dels parlants de llengua minoritzada.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

30-07-2024

Número

Secció

Secció monogràfica. Llengües, mobilitats i migracions