Frames i temàtiques predominants durant la cobertura informativa internacional de la revolució tunisiana

Autors/ores

  • David Meseguer-Mañá Universitat Pompeu Fabra
  • Carles Pont-Sorribes Universitat Pompeu Fabra

Paraules clau:

Tunísia, revolució, cobertura mediàtica, framing, tematització, Al Jazeera English.

Resum

La revolta popular tunisiana del gener del 2011 va suposar la fi del règim de Ben Ali i l’inici de profunds canvis socials i polítics que han afectat molts països àrabs. El gran volum i el flux constant d’informació va posar a prova la capacitat dels mitjans de comunicació per a fer una cobertura multimèdia d’acord amb les noves formes de consum de l’audiència. En aquest context social i mediàtic, hem estudiat el framing i la tematització per conèixer com set dels principals mitjans de comunicació del món van enfocar les seves informacions i van elaborar el discurs sobre un esdeveniment de notable transcendència històrica. Els resultats demostren com la majoria de les notícies es van enquadrar des del punt de vista del conflicte i l’interès humà, com l’atur va ser la temàtica predominant a les televisions i l’autoritarisme als diaris, i, finalment, com Al Jazeera English va fixar l’agenda intermèdia.

PARAULES CLAU: Tunísia, revolució, cobertura mediàtica, framing, tematització, Al Jazeera English.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

David Meseguer-Mañá, Universitat Pompeu Fabra

Doctor i professor del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i membre del Grup de Recerca en Comunicació Política, Mitjans i Democràcia (COMPOL).


Carles Pont-Sorribes, Universitat Pompeu Fabra

Doctor i professor del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i membre del Grup de Recerca en Comunicació Política, Mitjans i Democràcia (COMPOL)

Descàrregues

Com citar

Meseguer-Mañá, D., & Pont-Sorribes, C. (2021). <i>Frames</i> i temàtiques predominants durant la cobertura informativa internacional de la revolució tunisiana. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 38(1), 9–27. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/149201

Número

Secció

Articles