Del treball d'aula a les competències bàsiques Autores/as Víctor Manuel González Vega Joan Manuel Barceló i Sitges Anna Metje Cadenas Resumen Aquest article és el resum del treball dut a terme per un grup de professors de l?institut Narcís Xifra de Girona, preocupats per la incorporació de les competències bàsiques, no només en les programacions, sinó en les activitats d?aula i per aconseguir la implicació del màxim nombre de professorat. Si havíem de tirar endavant un projecte com aquest des del primer moment s?havia de tenir clar quan parlàvem de competències: què volíem dir? És a dir, definir què entenia cada un de nosaltres per competència i, a partir d?aquí, analitzar la implicació de les diferents matèries en les diferents competències. També s?estudia com aplicar als grups de diversitat el treball per competències bàsiques (CB) i la part més innovadora era la concreció d?aquestes en activitats d?ensenyament-aprenentatge. Com a resultat es van elaborar quatre graelles, una per cada nivell d?ESO, que recollien activitats o continguts de cada matèria (consensuats per departaments) i que permetien interrelacionar: matèries, competències treballades i lligams amb altres cursos. Això va permetre presentar a l?inici de curs un índex de programació marc que tot el professorat ha utilitzat, crear uns instruments per fer un seguiment i una anàlisi posterior d?aquestes activitats d?aula consensuades. En aquests moments podríem dir que ens hem embarcat en un projecte ambiciós i estem a mitja travessia. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2012-01-10 Cómo citar González Vega, V. M., Barceló i Sitges, J. M., & Metje Cadenas, A. (2012). Del treball d’aula a les competències bàsiques. Revista Catalana De Pedagogia, 7, 311–329. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/72008.001 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 7 (2009-2010) Sección Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.