La Presència de l'estètica en pràctiques de pensament: apunts des d'una experiència docent

Autores/as

  • Anna Gómez Mundó

Resumen

L'article recorre a una experiència docent recent per mostrar la necessitat d'atendre i aprendre a valorar la sensibilitat de cada persona participant en un procés formatiu. La dimensió estètica es presenta com a quelcom imprescindible i constant en la pedagogia quan aquesta cerca fer de la relació amb el saber una experiència de sentit. La cura a la singularitat, a la pràctica d'alteritat i als múltiples llenguatges susceptibles de desplegar-se quan s'és sensible a la vida és una exigència que interpel·la la praxi docent. Només quan hom s'obre a la sensibilitat de si i d'altri pot ser guia i subjecte actiu en educació.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Publicado

2008-02-13

Cómo citar

Gómez Mundó, A. (2008). La Presència de l’estètica en pràctiques de pensament: apunts des d’una experiència docent. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 131–143. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33688.001

Número

Sección

Tema monogràfic: Les sensibilitats estètiques en l'experiència pedagògica