La Presència de l'estètica en pràctiques de pensament: apunts des d'una experiència docent Autors/ores Anna Gómez Mundó Resum L'article recorre a una experiència docent recent per mostrar la necessitat d'atendre i aprendre a valorar la sensibilitat de cada persona participant en un procés formatiu. La dimensió estètica es presenta com a quelcom imprescindible i constant en la pedagogia quan aquesta cerca fer de la relació amb el saber una experiència de sentit. La cura a la singularitat, a la pràctica d'alteritat i als múltiples llenguatges susceptibles de desplegar-se quan s'és sensible a la vida és una exigència que interpel·la la praxi docent. Només quan hom s'obre a la sensibilitat de si i d'altri pot ser guia i subjecte actiu en educació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2008-02-13 Com citar Gómez Mundó, A. (2008). La Presència de l’estètica en pràctiques de pensament: apunts des d’una experiència docent. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 131–143. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33688.001 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 5 (2006) Secció Tema monogràfic: Les sensibilitats estètiques en l'experiència pedagògica Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.