Tallers educatius terapèutics. Resposta per a una educació més inclusiva Autores/as Rafel Argemí-Baldich Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3007.01.199 Palabras clave: educació ambiental, educació per a la sostenibilitat, educació per a la ciutadania mundial, decreixement, ecopedagogia, ecoformació Resumen Els tallers educatius terapèutics centren el focus de l’acció educativa en l’alumnat, es dirigeixen a l’heterogeneïtat de tot l’alumnat i entenen que la tasca que es du a terme no és una finalitat en si mateixa, sinó que és un mitjà per arribar al domini de la competència social i l’assoliment d’altes quotes de benestar subjectiu. En el present article s’exposa com es desenvolupa la metodologia dels tallers educatius terapèutics al Centre d’Educació Especial La Ginesta (CEE La Ginesta), la qual es concreta en tres tallers diferents: costura, cuina i fusteria. Tot i els múltiples formats que prenen els tallers educatius terapèutics al CEE La Ginesta, tots tenen la mateixa estructuració base: a) situen l’alumne al centre de l’acció educativa; b) promocionen i desenvolupen el domini de les diferents habilitats que conformen la competència social, i c) aporten eines en pro del benestar subjectiu de cadascun dels participants amb la intenció de propiciar l’assoliment d’altes quotes de benestar individual i coŀlectiu. Així mateix, cada un d’ells desenvolupa el treball específic del taller en qüestió. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Publicado 2023-11-02 Cómo citar Argemí-Baldich, R. (2023). Tallers educatius terapèutics. Resposta per a una educació més inclusiva. Revista Catalana De Pedagogia, 24, 102–117. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150331 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 24 (2023): Qualitat educativa en els processos de transformació Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.