Tallers educatius terapèutics. Resposta per a una educació més inclusiva Autors/ores Rafel Argemí-Baldich Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3007.01.199 Paraules clau: educació ambiental, educació per a la sostenibilitat, educació per a la ciutadania mundial, decreixement, ecopedagogia, ecoformació Resum Els tallers educatius terapèutics centren el focus de l’acció educativa en l’alumnat, es dirigeixen a l’heterogeneïtat de tot l’alumnat i entenen que la tasca que es du a terme no és una finalitat en si mateixa, sinó que és un mitjà per arribar al domini de la competència social i l’assoliment d’altes quotes de benestar subjectiu. En el present article s’exposa com es desenvolupa la metodologia dels tallers educatius terapèutics al Centre d’Educació Especial La Ginesta (CEE La Ginesta), la qual es concreta en tres tallers diferents: costura, cuina i fusteria. Tot i els múltiples formats que prenen els tallers educatius terapèutics al CEE La Ginesta, tots tenen la mateixa estructuració base: a) situen l’alumne al centre de l’acció educativa; b) promocionen i desenvolupen el domini de les diferents habilitats que conformen la competència social, i c) aporten eines en pro del benestar subjectiu de cadascun dels participants amb la intenció de propiciar l’assoliment d’altes quotes de benestar individual i coŀlectiu. Així mateix, cada un d’ells desenvolupa el treball específic del taller en qüestió. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2023-11-02 Com citar Argemí-Baldich, R. (2023). Tallers educatius terapèutics. Resposta per a una educació més inclusiva. Revista Catalana De Pedagogia, 24, 102–117. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150331 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 24 (2023): Qualitat educativa en els processos de transformació Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.