Els seminaris de pràctica reflexiva com a estratègia metodològica per al desenvolupament de competències professionals al grau de pedagogia Autores/as Jorge Luis Méndez Ulrich Universitat de Barcelona Núria Rajadell Puiggròs Universitat de Barcelona Maria Fernanda Duprat San Martín Universitat de Barcelona Astrid Castells Tello Universitat de Barcelona Elena Noguera Pigem Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3007.01.196 Palabras clave: pràcticum, pràctiques externes, pedagogia, pràctica reflexiva, competències Resumen En aquest treball es presenten els resultats d’un estudi transversal i descriptiu realitzat en el marc de les pràctiques externes del grau de pedagogia de la Universitat de Barcelona amb l’objectiu de valorar la percepció de l’alumnat respecte a la utilitat de la metodologia de seminaris de pràctica reflexiva (SPR) per al desenvolupament de les competències professionals de la pedagogia. A més, es va avaluar la percepció dels tutors i tutores respecte al nivell d’adquisició d’aquestes competències per part de l’alumnat. En aquest estudi van participar cent cinquanta-nou estudiants del grau de pedagogia que cursaven les pràctiques externes durant el curs 2021-2022, cent cinquanta-un tutors i tutores de les institucions de pràctiques i vint-i-vuit de la universitat, que són els que implementen els SPR amb l’alumnat. Els resultats suggereixen que, per part de l’alumnat es dona una elevada satisfacció tant pel que fa a les pràctiques en el seu conjunt com amb la metodologia dels SPR. Pel que fa a l’avaluació de competències s’observa que tots dos tipus de tutors i tutores valoren molt positivament l’assoliment de competències per part de l’alumnat (tot i que els resultats suggereixen la necessitat d’introduir alguna millora pel que fa a les competències tècniques i les de gestió). Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Publicado 2023-11-02 Cómo citar Méndez Ulrich, J. L., Rajadell Puiggròs, N., Duprat San Martín, M. F., Castells Tello, A., & Noguera Pigem, E. (2023). Els seminaris de pràctica reflexiva com a estratègia metodològica per al desenvolupament de competències professionals al grau de pedagogia. Revista Catalana De Pedagogia, 24, 55–68. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150274 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 24 (2023): Qualitat educativa en els processos de transformació Sección Artículos de investigación Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.