Pràctiques de referència en coeducació a Catalunya

Autores/as

  • Xènia Gavaldà Elias Universitat Autònoma de Barcelona - Edualter
  • Berta Llos Casadellà Universitat Autònoma de Barcelona
  • Angelina Sánchez Martí Universitat Autònoma de Barcelona

Palabras clave:

Coeducació, perspectiva de gènere, pràctiques de referència, centres educatius, educació secundària, pedagogies feministes.

Resumen

Partint del coneixement que aporten les pedagogies crítiques feministes centrades en la presa de consciència crítica i el compromís ètic per subvertir les desigualtats de gènere, aquest article respon a l’objectiu de visibilitzar pràctiques de referència en matèria de coeducació en centres d’educació secundària d’arreu de Catalunya des d’un enfocament d’educació per a la justícia global. Amb aquest objectiu, es va dur a terme una recerca multimodal que combinava tècniques pròpies de les metodologies basades en les arts i tècniques participatives, amb una aproximació eminentment qualitativa i emmarcada en la investigació activista feminista (IAF). Els resultats obtinguts assenyalen que les pràctiques coeducatives identificades tenen a veure amb les epistemologies (què), els espais (on) o l’organització del centre (com). D’altra banda, s’apunten algunes resistències i facilitadors, entre els quals destaquen, respectivament, la manca de consciència de gènere i de formació en pedagogies feministes per part del professorat, i la participació i implicació de l’alumnat amb discursos feministes com a motor de transformació en clau de gènere als instituts.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2021-12-02

Cómo citar

Gavaldà Elias, X., Llos Casadellà, B., & Sánchez Martí, A. (2021). Pràctiques de referència en coeducació a Catalunya. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 3–20. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149356

Número

Sección

Artículos de investigación