Els reptes de la participació democràtica a l’educació secundària Autores/as Núria Simó-Gil Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Antoni Tort-Bardolet Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Palabras clave: Democràcia, educació democràtica, escoles democràtiques, participació, educació secundària. Resumen L’article parteix de les investigacions sobre educació democràtica que el Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (GREUV) ha dut a terme des del 2013, i reflexiona al voltant dels reptes que suposa ampliar la participació democràtica de l’alumnat als centres de secundària. L’article planteja el marc conceptual de referència en el qual se situen les escoles democràtiques en el context sociopolític actual, s’analitzen diferents àmbits de participació democràtica identificats en els cinc centres participants i, finalment, es posen de relleu quatre tensions que emergeixen en els centres que s’han plantejat el repte d’avançar en la participació democràtica a l’educació secundària.Paraules clau: Democràcia, educació democràtica, escoles democràtiques, participació, educació secundària. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Núria Simó-Gil, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Professora del Departament de Pedagogia de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Antoni Tort-Bardolet, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Professor del Departament de Pedagogia de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Descargas PDF (Català) Cómo citar Simó-Gil, N., & Tort-Bardolet, A. (2020). Els reptes de la participació democràtica a l’educació secundària. Revista Catalana De Pedagogia, 17, 99–120. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146728 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 17 (2020) Sección Tema monogràfic. La relació entre l’escola i la democràcia Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.