Un projecte per a primer d’ESO: «Congrés de zoologia». Reflexions i propostes de millora Autores/as Beth Fornas Dos-Santos Institut Turó d’en Baldiri Conchita Ortega Provedo Institut Turó d’en Baldiri Àngela Sánchez i Juny Institut Turó d’en Baldiri Palabras clave: Projecte, recerca-acció, ensenyament-aprenentatge, aprenentatge significatiu, competències. Resumen L’article següent pretén reflexionar sobre el que suposa la implementació d’un projecte a l’aula, tant des del vessant de l’alumnat com des del vessant del professorat. El projecte realitzat correspon al currículum de primer d’educació secundària obligatòria (ESO) i té com a eix conductor el tema dels animals. El més significatiu de l’article és exposar els encerts i les dificultats amb les quals ens hem anat trobant al llarg dels dos cursos en què l’hem realitzat. En el text s’expliquen la gènesi i l’evolució del projecte, a més d’algunes evidències del treball que poden servir d’exemple per elaborar i implementar un projecte per a altres docents. Aquest projecte ha estat una eina didàctica, útil en la millora de l’ensenyament-aprenentatge per a l’alumnat, i ha suposat un canvi en el funcionament del treball per part del professorat del nostre institut i una millora en la coordinació i col·laboració dels diferents àmbits.Paraules clau: Projecte, recerca-acció, ensenyament-aprenentatge, aprenentatge significatiu, competències. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Fornas Dos-Santos, B., Ortega Provedo, C., & Sánchez i Juny, Àngela. (2018). Un projecte per a primer d’ESO: «Congrés de zoologia». Reflexions i propostes de millora. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 109–125. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144654 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 13 (2018) Sección Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes? Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.