La Comunitat Parc Arqueològic Mines de Gavà promou una educació en i mitjançant el patrimoni

Autors/ores

  • Janine Sprünker

Resum

Avui dia, els canvis socials i tecnològics fan possible noves relacions i pràctiques educatives entre museus i escoles, les quals s'estan establint mitjançant l'ús d'Internet. Les pàgines web d'institucions de patrimoni ofereixen accés a objectes digitals (imatges, àudios, vídeos, activitats en línia), els quals es poden introduir en els processos d'ensenyament i aprenentatge de l'alumnat. L'objectiu d'aquest article és aprofundir els coneixements i habilitats que l'alumnat adquireix durant l'ús i la creació d'objectes digitals amb contingut de patrimoni cultural. La conservadora de difusió de l'Institut Municipal de Gestió del Patrimoni Cultural i Natural de Gavà (http://www.patrimonigava.cat/cat/imgpcn/m.asp), el professor de Ciències socials, l'alumnat de primer C d'ESO de l'IES Els Tres Turons d'Arenys de Mar i una investigadora de la Universitat oberta de Catalunya (UOC) van desenvolupar un dels casos d'un projecte d'investigació-acció. Aquest cas concret, entre altres resultats, va mostrar els següents: 1. Les activitats que promovien un ús i una creació d'objectes digitals amb contingut de patrimoni cultural van permetre treballar principalment continguts conceptuals. 2. La creació d'objectes digitals va activar més continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals que l'ús d'objectes digitals amb contingut de patrimoni cultural. Aquesta experimentació pilot en l'àmbit de l'educació del patrimoni és un dels tres casos del projecte d'investigació-acció 3c4learning (Sprünker, 2008).

Descàrregues

Publicat

2012-01-10

Com citar

Sprünker, J. (2012). La Comunitat Parc Arqueològic Mines de Gavà promou una educació en i mitjançant el patrimoni. Revista Catalana De Pedagogia, 7, 487–501. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/71889.001

Número

Secció

Estudis, recerques, experiències