La retroacció de ChatGPT, un exemple d’integració de la intel·ligència artificial generativa en la didàctica de l’anglès a la Universitat d’Andorra: un estudi experimental

Autors/ores

Paraules clau:

intel·ligència artificial generativa, aprenentatge autoregulat, aprenentatge de llengües, retroacció immediata, retroacció personalitzada

Resum

La intel·ligència artificial generativa (IAG) ha revolucionat el món educatiu i ha generat diverses reaccions i opinions sobre el seu ús. Tot i això, és evident que aquesta tecnologia ha arribat per quedar-se i, com a docents, és fonamental aprendre a integrar-la en la nostra pràctica diària, ja que forma part de l’entorn acadèmic i professional dels nostres estudiants. La llengua anglesa, reconeguda com a idioma internacional que obre les portes al món globalitzat, és un dels pilars fonamentals en els àmbits acadèmic i professional. En el context plurilingüe de la Universitat d’Andorra, l’anglès hi és destacat, però gestionar-lo juntament amb el català i el francès suposa un desafiament per als estudiants. Com a universitat innovadora, hem explorat les possibilitats de la IAG per millorar l’aprenentatge de la llengua anglesa. S’ha realitzat una experiència educativa amb ChatGPT, utilitzant la seva retroacció immediata i personalitzada, per analitzar el progrés d’estudiants de primer curs amb nivell A2 en anglès. L’ús de la IAG en la didàctica de l’anglès ofereix una oportunitat per millorar l’ensenyament amb retroacció immediata i personalitzada. Tot i així, cal equilibrar l’ús de la tecnologia amb la supervisió docent per maximitzar els beneficis i crear un model pedagògic sòlid en un context digital.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Referències

Boud, D., i Molloy, E. (2015). El feedback en educación superior y profesional. Comprenderlo y hacerlo bien. Vol. 42. Narcea Ediciones.

García-Jiménez, E. (2015). La evaluación del aprendizaje: de la retroalimentación a la autorregulación. El papel de las tecnologías. Relieve. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 21(2), 1-24.

Grup de Recerca en Llengües (2023). PAM: Pla d’acció per al multilingüisme a la Universitat d’Andorra. Universitat d’Andorra. https://www.uda.ad/wp-content/uploads/2024/09/PAM-V6.pdf.

Hattie, J., i Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112.

Hidalgo, L., i Villán, À. (2024). La inteligencia artificial en la enseñanza de idiomas. UNIR Revista. https://www.unir.net/educacion/revista/la-inteligencia-artificial-en-la-ensenanza-de-idiomas/

Huang, H., Chen, Y., i Rau, P. L. P. (2021). Exploring acceptance of intelligent tutoring system with pedagogical agent among high school students. Universal Access in the Information Society, 21, 381-392. https://doi.org/10.1007/s10209-021-00835-x

Moreno, T. (2023). La retroalimentación de la evaluación formativa en educación superior. Revista Universidad y Sociedad, 15(2), 685-694.

Nicol, D. J., i Macfarlane‐Dick, D. (2006). Formative assessment and self‐regulated learning: a model and seven principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31(2), 199-218. https://doi.org/10.1080/03075070600572090

Sadler, D. R. (1998) Formative assessment: revisiting the territory, Assessment in Education, 5(1), 77–84.

Trujillo, F. (2023). ¿Puede una inteligencia artificial dar mi clase? Una conversación con ChatGPT sobre IA y enseñanza de lenguas. https://fernandotrujillo.es/puede-una-inteligencia-artificial-dar-mi-clase-una-conversacion-con-chatgpt-sobre-ia-y-ensenanza-de-lenguas/

Vera, F. (2023). Integración de la inteligencia artificial en la educación superior: desafíos y oportunidades. Transformar, 4(1), 17-34. https://www.revistatransformar.cl/index.php/transformar/article/view/84

Descàrregues

Publicat

2025-05-05

Com citar

Poussier Milhau, C. (2025). La retroacció de ChatGPT, un exemple d’integració de la intel·ligència artificial generativa en la didàctica de l’anglès a la Universitat d’Andorra: un estudi experimental . Revista Catalana De Pedagogia, 27, 82–98. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/154127