La creació de relats digitals com a activitat de reflexió professionalitzadora i d’autoconeixement en l’itinerari del pràcticum Autors/ores Marc Fuertes-Alpiste Universitat de Barcelona Paraules clau: pràcticum, professionalització, relats digitals, identitat narrativa, identitat professional, pedagogia Resum Es presenta una experiència centrada en la creació de relats digitals per a la reflexió professionalitzadora i d’autoconeixement en l’itinerari del pràcticum del grau de pedagogia de la Universitat de Barcelona. Se situa a escala teòrica el seu potencial reflexiu, de construcció de la identitat narrativa professional i d’autoconeixement, per a justificar-ne la integració com a activitat del pràcticum. S’expliquen les fases dutes a terme per a la consecució de la creació dels relats digitals en modalitat virtual asíncrona, així com els diferents materials emprats i posats a disposició dels estudiants. L’experiència es valora positivament per l’alt volum de participació i implicació dels estudiants al llarg del procés de creació, així com per les respostes obtingudes en un qüestionari en línia. Els resultats indiquen que aquesta activitat pot contribuir a la reflexió professionalitzadora i a l’autoconeixement, necessaris en el context professional actual tan divers i canviant de la figura del pedagog o pedagoga.Paraules clau: Pràcticum, professionalització, relats digitals, identitat narrativa, identitat professional, pedagogia. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Marc Fuertes-Alpiste, Universitat de Barcelona Professor lector /Assistant professorDepartament de Teoria i Història de l'Educació, Facultat d'Educació, Universitat de Barcelona. Descàrregues PDF Publicat 2021-01-27 Com citar Fuertes-Alpiste, M. (2021). La creació de relats digitals com a activitat de reflexió professionalitzadora i d’autoconeixement en l’itinerari del pràcticum. Revista Catalana De Pedagogia, 19, 39–50. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148489 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 19 (2021): Pràcticum i Educació Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.