La retroacció de ChatGPT, un exemple d’integració de la intel·ligència artificial generativa en la didàctica de l’anglès a la Universitat d’Andorra: un estudi experimental Autors/ores Carolina Poussier Milhau Universitat d’Andorra https://orcid.org/0009-0002-9456-8512 DOI: 10.2436/20.3007.01.218 Paraules clau: intel·ligència artificial generativa, aprenentatge autoregulat, aprenentatge de llengües, retroacció immediata, retroacció personalitzada Resum La intel·ligència artificial generativa (IAG) ha revolucionat el món educatiu i ha generat diverses reaccions i opinions sobre el seu ús. Tot i això, és evident que aquesta tecnologia ha arribat per quedar-se i, com a docents, és fonamental aprendre a integrar-la en la nostra pràctica diària, ja que forma part de l’entorn acadèmic i professional dels nostres estudiants. La llengua anglesa, reconeguda com a idioma internacional que obre les portes al món globalitzat, és un dels pilars fonamentals en els àmbits acadèmic i professional. En el context plurilingüe de la Universitat d’Andorra, l’anglès hi és destacat, però gestionar-lo juntament amb el català i el francès suposa un desafiament per als estudiants. Com a universitat innovadora, hem explorat les possibilitats de la IAG per millorar l’aprenentatge de la llengua anglesa. S’ha realitzat una experiència educativa amb ChatGPT, utilitzant la seva retroacció immediata i personalitzada, per analitzar el progrés d’estudiants de primer curs amb nivell A2 en anglès. L’ús de la IAG en la didàctica de l’anglès ofereix una oportunitat per millorar l’ensenyament amb retroacció immediata i personalitzada. Tot i així, cal equilibrar l’ús de la tecnologia amb la supervisió docent per maximitzar els beneficis i crear un model pedagògic sòlid en un context digital. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Referències Boud, D., i Molloy, E. (2015). El feedback en educación superior y profesional. Comprenderlo y hacerlo bien. Vol. 42. Narcea Ediciones. García-Jiménez, E. (2015). La evaluación del aprendizaje: de la retroalimentación a la autorregulación. El papel de las tecnologías. Relieve. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 21(2), 1-24. Grup de Recerca en Llengües (2023). PAM: Pla d’acció per al multilingüisme a la Universitat d’Andorra. Universitat d’Andorra. https://www.uda.ad/wp-content/uploads/2024/09/PAM-V6.pdf. Hattie, J., i Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112. Hidalgo, L., i Villán, À. (2024). La inteligencia artificial en la enseñanza de idiomas. UNIR Revista. https://www.unir.net/educacion/revista/la-inteligencia-artificial-en-la-ensenanza-de-idiomas/ Huang, H., Chen, Y., i Rau, P. L. P. (2021). Exploring acceptance of intelligent tutoring system with pedagogical agent among high school students. Universal Access in the Information Society, 21, 381-392. https://doi.org/10.1007/s10209-021-00835-x Moreno, T. (2023). La retroalimentación de la evaluación formativa en educación superior. Revista Universidad y Sociedad, 15(2), 685-694. Nicol, D. J., i Macfarlane‐Dick, D. (2006). Formative assessment and self‐regulated learning: a model and seven principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31(2), 199-218. https://doi.org/10.1080/03075070600572090 Sadler, D. R. (1998) Formative assessment: revisiting the territory, Assessment in Education, 5(1), 77–84. Trujillo, F. (2023). ¿Puede una inteligencia artificial dar mi clase? Una conversación con ChatGPT sobre IA y enseñanza de lenguas. https://fernandotrujillo.es/puede-una-inteligencia-artificial-dar-mi-clase-una-conversacion-con-chatgpt-sobre-ia-y-ensenanza-de-lenguas/ Vera, F. (2023). Integración de la inteligencia artificial en la educación superior: desafíos y oportunidades. Transformar, 4(1), 17-34. https://www.revistatransformar.cl/index.php/transformar/article/view/84 Descàrregues PDF Publicat 2025-05-05 Com citar Poussier Milhau, C. (2025). La retroacció de ChatGPT, un exemple d’integració de la intel·ligència artificial generativa en la didàctica de l’anglès a la Universitat d’Andorra: un estudi experimental . Revista Catalana De Pedagogia, 27, 82–98. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/154127 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 27 (2025): Repensant l'educació: horitzons i desafiaments en la pedagogia Secció Articles d'experiències Llicència Drets d'autor (c) 2025 Carolina Poussier Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0. La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.