Joventut per al futur: enquesta sobre joves italians i medi ambient Autors/ores Stefano Mazza Univerità Cattolica del Sacro Cuore - Alta Scuola per l'Ambiente https://orcid.org/0009-0004-9845-4904 DOI: 10.2436/20.3007.01.203 Paraules clau: transdisciplinarietat, joventut i medi ambient, infoesfera, bretxa de coneixement, anàlisi lingüística Resum El 2020, l’Institut Universitari Salesià de Venècia va efectuar l’enquesta amb mètodes mixtos «Joventut per al Futur» a dues mostres de joves italians: 1.821 d’edat entre 14 i 18 anys, i 1.523 d’entre 19 i 29. L’enquesta preguntava sobre la relació entre la qüestió ambiental en els joves i el futur. La recerca es va dissenyar per dur a terme l’estudi amb diferents instruments i assolir troballes des de perspectives quantitatives i qualitatives, que sovint competeixen en lloc de concórrer.Més enllà de la comparació amb els companys, ens preocupava sobretot la recerca qualitativa i aquesta és la part que es discuteix en l’article. Atès el gran nombre de participants, aquesta secció es va basar en una sola pregunta: una sol·licitud als joves perquè parlessin dels seus suggeriments sobre la relació humà / medi ambient.Com que el nostre bagatge és semiòtic i pedagògic, el propòsit de la nostra recerca era comprendre el sentiment respecte a l’entorn i les formes en què es construeix el significat dins de les llengües juvenils, més enllà dels estereotips i els enganys interpretatius del llenguatge. També proposar elements i oportunitats formatives per aproximar-nos a «l’estat de les coses» interceptant l’extensa (des)informació de la infoesfera, destacant els elements que transmeten les representacions a través de les quals construïm i mapem la nostra imatge del món. És un tema actualment ineludible per a l’educació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (English) Publicat 2024-05-02 Com citar Mazza, S. (2024). Joventut per al futur: enquesta sobre joves italians i medi ambient. Revista Catalana De Pedagogia, 25, 37–54. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150670 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 25 (2024): Ecopedagogia, mirada compromesa i integral per al desenvolupament de la ciutadania Secció Articles de recerca Llicència Drets d'autor (c) 2024 Stefano Mazza Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0. La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.