Tallers educatius terapèutics. Resposta per a una educació més inclusiva

Autors/ores

  • Rafel Argemí-Baldich Universitat de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.2436/20.3007.01.199

Paraules clau:

educació ambiental, educació per a la sostenibilitat, educació per a la ciutadania mundial, decreixement, ecopedagogia, ecoformació

Resum

Els tallers educatius terapèutics centren el focus de l’acció educativa en l’alumnat, es dirigeixen a l’heterogeneïtat de tot l’alumnat i entenen que la tasca que es du a terme no és una finalitat en si mateixa, sinó que és un mitjà per arribar al domini de la competència social i l’assoliment d’altes quotes de benestar subjectiu.

En el present article s’exposa com es desenvolupa la metodologia dels tallers educatius terapèutics al Centre d’Educació Especial La Ginesta (CEE La Ginesta), la qual es concreta en tres tallers diferents: costura, cuina i fusteria. Tot i els múltiples formats que prenen els tallers educatius terapèutics al CEE La Ginesta, tots tenen la mateixa estructuració base: a) situen l’alumne al centre de l’acció educativa; b) promocionen i desenvolupen el domini de les diferents habilitats que conformen la competència social, i c) aporten eines en pro del benestar subjectiu de cadascun dels participants amb la intenció de propiciar l’assoliment d’altes quotes de benestar individual i coŀlectiu. Així mateix, cada un d’ells desenvolupa el treball específic del taller en qüestió.

Descàrregues

Publicat

2023-11-02

Com citar

Argemí-Baldich, R. (2023). Tallers educatius terapèutics. Resposta per a una educació més inclusiva. Revista Catalana De Pedagogia, 24, 102–117. https://doi.org/10.2436/20.3007.01.199