Història entre bastidors d’una experiència d’un curs en línia d’èxit Autors/ores Mustafa Zulkuf Altan Erciyes University Paraules clau: Ensenyament en línia, reflexions dels estudiants, programa d’ensenyament de la llengua anglesa, educació superior, assignació de tasques concretes basades en el rendiment. Resum En resposta a la pandèmia de la COVID-19 causada pel nou coronavirus, el professorat de totes les universitats de Turquia, tal com ha passat en altres països, ha hagut de fer classes en línia sincròniques i/o asincròniques. Tant si ha impartit pocs cursos en línia com molts, el més probable és que el professorat i també el seu alumnat no en gaudeixin tant com dels cursos presencials. Tanmateix, si se segueixen els passos correctes, es poden dur a terme classes virtuals entretingudes i acadèmicament profitoses. Aquest article presenta els processos que cal aplicar abans, durant i després de la implementació de cursos en línia per tal que siguin satisfactoris, juntament amb reflexions qualitatives dels estudiants respecte d’aquests cursos, impartits durant el semestre de primavera de 2020 en el Departament d’Educació i Ensenyament de la Llengua Anglesa de la Universitat d’Erciyes, a Turquia. Els comentaris dels estudiants posen de manifest que, en comparació amb altres cursos en línia que van seguir durant el mateix període, aquestes classes virtuals es van començar a impartir sense contratemps, van tenir més èxit, no van ser diferents d’altres classes presencials que havien fet amb mi, presentaven una planificació de les tasques molt acurada, no van deixar els alumnes desatesos, es van fer ressò dels problemes del moment i els van preparar per al futur. Els alumnes també afirmen que els cursos els van ajudar a tenir una idea sobre com planificar amb èxit cursos en línia, tot i que, si poden triar, continuen preferint l’ensenyament presencial. Paraules clau: Ensenyament en línia, reflexions dels estudiants, programa d’ensenyament de la llengua anglesa, educació superior, assignació de tasques concretes basades en el rendiment. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Mustafa Zulkuf Altan, Erciyes University Mustafa Zülküf Altan is a full time professor in ELT at the Department of Foreign Languages ​​Education at Erciyes University, Turkey. His research interests include teacher education, teacher development, and managing educational change, individual differences in foreign language learning, alternative assessment, intercultural communication and entrepreneurial teaching. Descàrregues PDF Publicat 2020-10-14 Com citar Altan, M. Z. (2020). Història entre bastidors d’una experiència d’un curs en línia d’èxit. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 99–111. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148282 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 18 (2020): Pedagogia en temps de COVID19 Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.