Història entre bastidors d’una experiència d’un curs en línia d’èxit Autores/as Mustafa Zulkuf Altan Erciyes University Palabras clave: Ensenyament en línia, reflexions dels estudiants, programa d’ensenyament de la llengua anglesa, educació superior, assignació de tasques concretes basades en el rendiment. Resumen En resposta a la pandèmia de la COVID-19 causada pel nou coronavirus, el professorat de totes les universitats de Turquia, tal com ha passat en altres països, ha hagut de fer classes en línia sincròniques i/o asincròniques. Tant si ha impartit pocs cursos en línia com molts, el més probable és que el professorat i també el seu alumnat no en gaudeixin tant com dels cursos presencials. Tanmateix, si se segueixen els passos correctes, es poden dur a terme classes virtuals entretingudes i acadèmicament profitoses. Aquest article presenta els processos que cal aplicar abans, durant i després de la implementació de cursos en línia per tal que siguin satisfactoris, juntament amb reflexions qualitatives dels estudiants respecte d’aquests cursos, impartits durant el semestre de primavera de 2020 en el Departament d’Educació i Ensenyament de la Llengua Anglesa de la Universitat d’Erciyes, a Turquia. Els comentaris dels estudiants posen de manifest que, en comparació amb altres cursos en línia que van seguir durant el mateix període, aquestes classes virtuals es van començar a impartir sense contratemps, van tenir més èxit, no van ser diferents d’altres classes presencials que havien fet amb mi, presentaven una planificació de les tasques molt acurada, no van deixar els alumnes desatesos, es van fer ressò dels problemes del moment i els van preparar per al futur. Els alumnes també afirmen que els cursos els van ajudar a tenir una idea sobre com planificar amb èxit cursos en línia, tot i que, si poden triar, continuen preferint l’ensenyament presencial. Paraules clau: Ensenyament en línia, reflexions dels estudiants, programa d’ensenyament de la llengua anglesa, educació superior, assignació de tasques concretes basades en el rendiment. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Mustafa Zulkuf Altan, Erciyes University Mustafa Zülküf Altan is a full time professor in ELT at the Department of Foreign Languages ​​Education at Erciyes University, Turkey. His research interests include teacher education, teacher development, and managing educational change, individual differences in foreign language learning, alternative assessment, intercultural communication and entrepreneurial teaching. Descargas PDF (Català) Publicado 2020-10-14 Cómo citar Altan, M. Z. (2020). Història entre bastidors d’una experiència d’un curs en línia d’èxit. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 99–111. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148282 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 18 (2020): Pedagogia en temps de COVID19 Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.