Un projecte per a primer d’ESO: «Congrés de zoologia». Reflexions i propostes de millora

Autors/ores

  • Beth Fornas Dos-Santos Institut Turó d’en Baldiri
  • Conchita Ortega Provedo Institut Turó d’en Baldiri
  • Àngela Sánchez i Juny Institut Turó d’en Baldiri

Paraules clau:

Projecte, recerca-acció, ensenyament-aprenentatge, aprenentatge significatiu, competències.

Resum

L’article següent pretén reflexionar sobre el que suposa la implementació d’un projecte a l’aula, tant des del vessant de l’alumnat com des del vessant del professorat. El projecte realitzat correspon al currículum de primer d’educació secundària obligatòria (ESO) i té com a eix conductor el tema dels animals. El més significatiu de l’article és exposar els encerts i les dificultats amb les quals ens hem anat trobant al llarg dels dos cursos en què l’hem realitzat. En el text s’expliquen la gènesi i l’evolució del projecte, a més d’algunes evidències del treball que poden servir d’exemple per elaborar i implementar un projecte per a altres docents. Aquest projecte ha estat una eina didàctica, útil en la millora de l’ensenyament-aprenentatge per a l’alumnat, i ha suposat un canvi en el funcionament del treball per part del professorat del nostre institut i una millora en la coordinació i col·laboració dels diferents àmbits.

Paraules clau: Projecte, recerca-acció, ensenyament-aprenentatge, aprenentatge significatiu, competències.

Descàrregues

Com citar

Fornas Dos-Santos, B., Ortega Provedo, C., & Sánchez i Juny, Àngela. (2018). Un projecte per a primer d’ESO: «Congrés de zoologia». Reflexions i propostes de millora. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 109–125. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144654

Número

Secció

Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes?