El sobreviure de la filosofia a l’educació secundària Autores/as Adrian Bueno Junquero UNED Palabras clave: filosofia, possibilitat, tradició filosòfica, horitzó, ensenyament Resumen Defensar la filosofia és un deure de compromís amb el passat en la mesura en què nosaltres sí que vam tenir l’oportunitat d’estudiar la disciplina. L’amenaça constant de fer desaparèixer la filosofia de les aules és un acte de violència contra la raó mateixa i el fet mateix d’aprendre. El present assaig debat aquest problema i identifica dos moments constitutius del filosofar com a objecte d’ensenyament: el fet de proporcionar coneixement de la tradició dels problemes filosòfics en la història i el caràcter de configurar noves possibilitats —fer possible la possibilitat mateixa—, així com la defensa de la importància de no desatendre la disciplina dintre de l’àmbit de l’aprenentatge de l’alumne.Paraules clau: filosofia, possibilitat, tradició filosòfica, horitzó, ensenyament. Descargas PDF (Català) Publicado 2018-04-11 Cómo citar Bueno Junquero, A. (2018). El sobreviure de la filosofia a l’educació secundària. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (28-29), 303–307. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/144248 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 28-29 (2018) Sección Actes del IV Congrés Català de Filosofia