L’acompanyament a les transicions educatives com a política contra l’abandonament escolar prematur i millora de l’èxit

Autors/ores

  • Maribel García i Gracia GRET-Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

Acompanyament, transicions, millora de l’èxit escolar, abandonament escolar prematur, treball en xarxa.

Resum

L’objectiu d’aquest article és il·lustrar i aportar elements de reflexió sobre la necessària col·laboració entre els centres escolars i els agents socioeducatius del territori, per a la millora de l’èxit educatiu i la reducció de l’abandonament escolar prematur. L’article presenta dues parts diferenciades. La primera descriu el marc conceptual i metodològic de l’acompanyament a les transicions, des d’una perspectiva biogràfica i de cicle de vida. La segona presenta algunes reflexions de l’autora a partir de dues experiències singulars que ha tingut l’oportunitat de seguir: el projecte «Ser Jove després de l’ESO: tutories d’acompanyament a les transicions adolescents», que des de l’any 2003 s’està realitzant a sis instituts públics de Terrassa, particularment centrat a oferir mesures de segona oportunitat, i el projecte FYEB com a programa preventiu, dut a terme a quatre instituts de les ciutats de Badia i Cerdanyola del Vallès, l’objectiu del qual és generar un canvi d’actituds en els joves incidint en la primera oportunitat. Finalment es presenten a manera de conclusió algunes reflexions sobre els beneficis d’aquests tipus de programes.

Paraules clau
Acompanyament; transicions; millora de l’èxit escolar; abandonament escolar prematur; treball en xarxa.

Descàrregues

Com citar

García i Gracia, M. (2016). L’acompanyament a les transicions educatives com a política contra l’abandonament escolar prematur i millora de l’èxit. Revista Catalana De Pedagogia, 10, 33–45. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142220

Número

Secció

Tema monogràfic