El planejament turístic a escala local. Reptes i oportunitats

Autors/ores

  • Jaume Font Garolera Universitat de Barcelona

Paraules clau:

Territori, recurs turístic, producte turístic, gestió turística, sostenibilitat turística.

Resum

El turisme és actualment un sector econòmic estructural. Segons l’OMT, l’any 2017 s’arribà als 1.250 milions de turistes internacionals mentre Espanya esdevenia la tercera destinació mundial, tant pel nombre de turistes com en ingressos derivats del turisme. Catalunya és tradicionalment la primera destinació de l’Estat (concentra el 25% del turisme internacional), essent Barcelona la quarta destinació europea i la dissetena mundial, segons el Mastercard Global Destination Cities Index (2018). A l’expansió del turisme hi contribueix l’increment dels nivells de vida, la revolució tecnològica i la millora dels transports i la logística. I també l’auge de valors socials que posen en un primer pla el turisme vivencial o experiencial. Tot això, donant per descomptat que l’accés a l’oci i el lleure esdevé una conquesta social pròpia de les societats avançades. En aquest context, el dinamisme econòmic de molts territoris (del medi local al global), depèn en gran mesura del desenvolupament del turisme. Això requereix posar en valor els recursos propis, crear la infraestructura turística necessària i vetllar per una gestió sostenible del turisme.

Paraules clau: Territori, recurs turístic, producte turístic, gestió turística, sostenibilitat turística.

Descàrregues

Com citar

Font Garolera, J. (2019). El planejament turístic a escala local. Reptes i oportunitats. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (87), 13–34. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145987

Número

Secció

Jornada sobre turisme urbà i desenvolupament local