Una aposta per una nova imatge turística: la col·lecció Comarques de Catalunya de la Direcció General de Turisme (1981–1984) Autors/ores Daniel Paül i Agustí Universitat de Lleida Paraules clau: turisme, promoció, Catalunya, Direcció General de Turisme. Resum Amb la recuperació de la Generalitat un dels aspectes que es tornaren a gestionar des de l’àmbit català fou el de la promoció turística. Durant el franquisme la promoció turística s’havia focalitzat en uns pocs temes i territoris. Quan es transferiren les competències a la Generalitat la situació canvià. S’apostà per una promoció que incloïa nous atractius, temàtiques i localitzacions. És en aquest context que, l’any 1981, la Direcció General de Turisme començà a publicar la sèrie de fulletons Comarques de Catalunya. Els nous gestors de l’àmbit turístic treballaren des de zero per crear una eina promocional basada en les comarques. Aquesta situació va fer que molts àmbits catalans disposessin, per primer cop, d’un instrument per a la seva promoció turística. El present escrit analitza els motius i el processos que portaren a la creació d’aquesta eina de promoció turística.Paraules clau: turisme, promoció, Catalunya, Direcció General de Turisme. Descàrregues PDF Com citar Paül i Agustí, D. (2018). Una aposta per una nova imatge turística: la col·lecció Comarques de Catalunya de la Direcció General de Turisme (1981–1984). Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (85), 179–196. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/144861 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 85: juny 2018 Secció Notes i documentació Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Geografia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Geografia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Geografia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de la Societat Catalana de Geografia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.