El pensament únic a través de la publicitat i l’homogeneïtzació de la identitat territorial: un estudi de cas de les Illes Balears

Autors/ores

  • Eduard Sala Departament de Geografia Universitat Autònoma de Barcelona
  • Antònia Casellas Departament de Geografia Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

globalització cultural, Illes Balears, pensament únic, publicitat.

Resum

A partir d’una reflexió sobre el pensament únic, el procés de creació de marca i la utilització del territori en el màrqueting s’estudia quina imatge es genera sobre la identitat territorial de les Illes Balears. L’article analitza 3 anuncis d’Estrella Damm, els anuncis de la campanya Mediterràniament, rodats a Formentera el 2009, Menorca el 2010 i Mallorca el 2012, analitzant-ne el contingut, els aspectes tècnics i l’impacte en la premsa local. L’estudi dels anuncis permet adreçar diferents dimensions de la globalització cultural, vinculada a la generació d’un pensament únic.

Paraules clau: globalització cultural, Illes Balears, pensament únic, publicitat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Eduard Sala, Departament de Geografia Universitat Autònoma de Barcelona





Descàrregues

Com citar

Sala, E., & Casellas, A. (2015). El pensament únic a través de la publicitat i l’homogeneïtzació de la identitat territorial: un estudi de cas de les Illes Balears. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (79), 295–310. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/138068

Número

Secció

Notes i documentació