Mapes publicitaris de ciutats industrials: la iniciativa de Calvet i Boix (1879-1890) Autors/ores Carme Montaner Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya Paraules clau: historia de la cartografia, cartografia urbana, mapes publicitaris. Resum Un editor particular de Barcelona, Joan Calvet i Boix, publicà entre 1879 i 1890 més d’una trentena de mapes de ciutats espanyoles envoltats d’anuncis de negocis locals que patrocinaven l’edició. Els mapes urbans publicats per Calvet transmetien una imatge de modernitat d’aquestes ciutats i esdevingueren un símbol de la seva transformació econòmica i social. Aquest projecte constitueix una de les iniciatives de publicació de cartografia urbana més rellevants d’Espanya, a la segona meitat del segle xix.Paraules clau: historia de la cartografia, cartografia urbana, mapes publicitaris. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Carme Montaner, Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya Descàrregues PDF Com citar Montaner, C. (2014). Mapes publicitaris de ciutats industrials: la iniciativa de Calvet i Boix (1879-1890). Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (77), 133–150. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/101985 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 77: juny 2014 Secció Articles