Mapes publicitaris de ciutats industrials: la iniciativa de Calvet i Boix (1879-1890)

Autors/ores

  • Carme Montaner Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya

Paraules clau:

historia de la cartografia, cartografia urbana, mapes publicitaris.

Resum

Un editor particular de Barcelona, Joan Calvet i Boix, publicà entre 1879 i 1890 més d’una trentena de mapes de ciutats espanyoles envoltats d’anuncis de negocis locals que patrocinaven l’edició. Els mapes urbans publicats per Calvet transmetien una imatge de modernitat d’aquestes ciutats i esdevingueren un símbol de la seva transformació econòmica i social. Aquest projecte constitueix una de les iniciatives de publicació de cartografia urbana més rellevants d’Espanya, a la segona meitat del segle xix.

Paraules clau: historia de la cartografia, cartografia urbana, mapes publicitaris.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Carme Montaner, Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya



Descàrregues

Com citar

Montaner, C. (2014). Mapes publicitaris de ciutats industrials: la iniciativa de Calvet i Boix (1879-1890). Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (77), 133–150. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/101985

Número

Secció

Articles