Joves i ràdio: l’experiència del Grup Flaix

Autores/as

  • Judith Rodríguez Vallverdú Grup Flaix

Palabras clave:

ús social del català, joves, mitjans de comunicació, ràdio, consum cultural.

Resumen

El Grup Flaix, que disposa de dues emissores actives (Flaix FM i Ràdio Flaixbac), ha ofert, des que es va crear, l’any 1992, tots els continguts en català. Gràcies a una llengua col·loquial, viva i natural, i amb el suport de les noves tecnologies, ha aconseguit atraure més de 600.000 oients diaris, bona part dels quals són joves castellanoparlants. L’article explica les característiques del Grup, la creació d’un model lingüístic a partir del Diccionari del català col·loquial, i com s’ha aconseguit dinamitzar l’oferta radiofònica en català per a la població jove.

Paraules clau: ús social del català, joves, mitjans de comunicació, ràdio, consum cultural.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2013-02-12

Número

Sección

Secció monogràfica II. El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l’àmbit juvenil