La transmissió de la llengua d’herència a les famílies de l’Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona (2004-2014) Autores/as Makiko Fukuda Universitat Autònoma de Barcelona Palabras clave: Usos lingüístics, transmissió lingüística, llengua d'herència, japonès, escola ètnica, famílies multilingües Resumen Aquest estudi se centra en la transmissió lingüística del japonès a les famílies de l’Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona. A partir de les dades recollides de les dues recerques realitzades els anys 2004 i 2014, l’estudi intenta identificar diversos patrons d’ús lingüístic d’aquestes famílies i explorar quin lloc hi ocupa el japonès, i examinar si hi ha hagut cap canvi en la transmissió d’aquesta llengua durant aquesta dècada. La troballa més destacable d’aquest estudi és que durant aquests deu anys la llengua japonesa segueix ben mantinguda a la llar. A les famílies nipocatalanes, no establir una llengua comuna entre tots els membres de la família sembla que protegeix el català i el japonès del predomini del castellà a la llar. La transmissió i el manteniment d’una llengua d’herència depèn majoritàriament de l’esforç de la família, tot i que el present estudi ha permès comprovar que l’escola complementària també hi té un rol significatiu, si no decisiu. Així mateix, la valoració positiva de la qual gaudeix aquesta llengua a Catalunya també contribueix a afavorir-ne la transmissió.Paraules clau: usos lingüístics, transmissió lingüística, llengua d’herència, japonès, famílies multilingües. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Makiko Fukuda, Universitat Autònoma de Barcelona Professora lectora del Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental Descargas PDF (Català) Publicado 2016-07-22 Número Núm. 27 (2017): La transmissió lingüística intergeneracional Sección Secció monogràfica. La transmissió lingüística intergeneracional