La batalla del Born. Relat polític i estratègies de posició ideològica a Twitter Autors/ores Òscar Coromina Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) David Casacuberta Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Ignasi Giménez i Renom Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Paraules clau: debat polític, mitjà social, xarxes socials, aprenentatge automàtic, mètodes digitals, Twitter. Resum La nostra recerca pren com a cas d’estudi la figura de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i, més concretament, la polèmica generada al voltant de l’exposició «Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà», celebrada l’octubre de 2016 al Born Centre de Cultura i Memòria. A partir d’una col·lecció de més de setze mil piulades capturades la primera setmana de l’exposició, s’han utilitzat tècniques d’aprenentatge automàtic (machine learning), de teoria de xarxes i d’anàlisi de continguts amb la finalitat d’identificar els objectius i les estratègies que fan servir partidaris i opositors d’Ada Colau a Twitter, el relat que acaba convertint-se en hegemònic i els usuaris que podem considerar més influents.PARAULES CLAU: debat polític, mitjà social, xarxes socials, aprenentatge automàtic, mètodes digitals, Twitter. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Òscar Coromina, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Descàrregues PDF Com citar Coromina, Òscar, Casacuberta, D., & Giménez i Renom, I. (2018). La batalla del Born. Relat polític i estratègies de posició ideològica a Twitter. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 35(2), 25–44. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/145033 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 35 Núm. 2: novembre 2018 Secció Articles