Hipertextualitat, context i temps són factors clau de construcció de credibilitat i autoritat cognitiva a Internet

Autors/ores

  • Lluïsa Llamero Llamero

Resum

El soroll informatiu existent dins l'actual grau de desenvolupament d'Internet genera la necessitat d'aplicar filtres tant per seleccionar com per avaluar la qualitat dels continguts. Les nocions de credibilitat i autoritat cognitiva compleixen aquests objectius i estan presents en l'agenda dels estudis de comunicació des de principis del segle xxi, però resten inexplorats a Catalunya. El present estudi recull una extensa revisió de la literatura dels conceptes i proposa un model teòric a partir d'una recerca empírica exploratòria en la qual s'ha optat per una metodologia qualitativa amb la realització d'un estudi de cas aplicat a la informació de la crisi econòmica iniciada en 2008. Metodològicament parlant incorpora una variant de l'entrevista semiestructurada amb navegació. Els resultats obren un camí per explorar-ne la validesa en altres contextos informacionals a Catalunya.

Descàrregues

Publicat

2011-06-02

Com citar

Llamero Llamero, L. (2011). Hipertextualitat, context i temps són factors clau de construcció de credibilitat i autoritat cognitiva a Internet. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 28(1), 105–125. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/67949.001

Número

Secció

Miscel·lània científica