El Destí de l'educació civicomoral o l'enginyeria psicosocioeducativa (una reflexió filosoficopersonalista sobre la praxi educativa)

Autors/ores

  • Albert Llorca i Arimany

Resum

L'article pretén desenvolupar una reflexió al voltant del protagonisme atorgat en els últims temps al tema de l'educació, la qual cosa no significa això ja forma part de la tesi de l'article que es tradueixi en l'obtenció de canvis positius reals. Hom aborda, de manera crítica, l'anomenada educació en valors, tan difosa en els medis escolars i que es presenta com una mena d'instrument per a la transformació social efectiva. Això ens condueix a endegar una anàlisi personalista sobre el paper de l'educació dins de l'ésser humà, més enllà de tractar-la com un mecanisme social adaptador. Aquest enfocament implica fer-se preguntes sobre la validesa educativa dels propòsits i estils pedagògics instaurats en el sistema educatiu vigent. La proposta oferta aquí incideix en la fórmula educar és despertar la persona que rau en tot educand, i no facilitar-li una acomodació psicologitzadora, especialment quan parlem d'educació civicomoral.

Descàrregues

Publicat

2008-02-13

Com citar

Llorca i Arimany, A. (2008). El Destí de l’educació civicomoral o l’enginyeria psicosocioeducativa (una reflexió filosoficopersonalista sobre la praxi educativa). Revista Catalana De Pedagogia, 5, 211–232. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33728.001

Número

Secció

Estudis, recerques i experiències