Sexisme i misogínia en l’esport Autores/as Loreto Chihuailaf Vera Universidad de Barcelona Rocío Concha López Universidad de Autónoma de Madrid Yasin Türk Universidad Autónoma de Madrid Palabras clave: Educació Física, formació inicial, sexisme, gènere, esports, activitat física. Resumen La pràctica esportiva s’inscriu en una realitat desigual en detriment de les dones, tant en l’àmbit recreatiu com en el professional. La societat ha permès i fomentat aquest escenari mitjançant construccions culturals hegemòniques que promouen el sexisme entre els esportistes, com també a través de les mateixes institucions esportives i de la formació dels docents especialitzats en la matèria. Per tot això, la finalitat d’aquest estudi, que forma part d’un projecte de recerca, és analitzar l’actitud sexista dels estudiants de pedagogia de l’educació física en contextos esportius professionals i recreatius, tenint en compte la variable de gènere. Per assolir aquest objectiu, es va adreçar un qüestionari pilot a vuitanta estudiants. D’acord amb els resultats, totes les dimensions tractades van revelar creences sexistes. Cal destacar que en el 86 % de les dimensions els homes enquestats van mostrar una actitud més sexista que les dones, mentre que en el percentatge restant hi va haver coincidència entre els gèneres. La conclusió és que és fonamental educar des d’una perspectiva de gènere. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Loreto Chihuailaf Vera, Universidad de Barcelona Autonomous University of Madrid. Valparaiso – Chile rocioconchalopez@gmail.com Rocío Concha López, Universidad de Autónoma de Madrid PhD © University of Barcelona. Santiago – Chile mchihuve7 @ alumnos.ub.edu Yasin Türk, Universidad Autónoma de Madrid Autonomous University of Madrid. Madrid - España yasintuerk.96 @gmail.com Descargas PDF (Anglès) (Català) PDF (English) Publicado 2021-12-02 Cómo citar Vera, L. C., López, R. C., & Türk, Y. (2021). Sexisme i misogínia en l’esport. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 21–35. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149350 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 21 (2022): Pedagogies feministes als Països Catalans Sección Artículos de investigación Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.