Sexisme i misogínia en l’esport Autors/ores Loreto Chihuailaf Vera Universidad de Barcelona Rocío Concha López Universidad de Autónoma de Madrid Yasin Türk Universidad Autónoma de Madrid Paraules clau: Educació Física, formació inicial, sexisme, gènere, esports, activitat física. Resum La pràctica esportiva s’inscriu en una realitat desigual en detriment de les dones, tant en l’àmbit recreatiu com en el professional. La societat ha permès i fomentat aquest escenari mitjançant construccions culturals hegemòniques que promouen el sexisme entre els esportistes, com també a través de les mateixes institucions esportives i de la formació dels docents especialitzats en la matèria. Per tot això, la finalitat d’aquest estudi, que forma part d’un projecte de recerca, és analitzar l’actitud sexista dels estudiants de pedagogia de l’educació física en contextos esportius professionals i recreatius, tenint en compte la variable de gènere. Per assolir aquest objectiu, es va adreçar un qüestionari pilot a vuitanta estudiants. D’acord amb els resultats, totes les dimensions tractades van revelar creences sexistes. Cal destacar que en el 86 % de les dimensions els homes enquestats van mostrar una actitud més sexista que les dones, mentre que en el percentatge restant hi va haver coincidència entre els gèneres. La conclusió és que és fonamental educar des d’una perspectiva de gènere. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Loreto Chihuailaf Vera, Universidad de Barcelona Autonomous University of Madrid. Valparaiso – Chile rocioconchalopez@gmail.com Rocío Concha López, Universidad de Autónoma de Madrid PhD © University of Barcelona. Santiago – Chile mchihuve7 @ alumnos.ub.edu Yasin Türk, Universidad Autónoma de Madrid Autonomous University of Madrid. Madrid - España yasintuerk.96 @gmail.com Descàrregues PDF (Anglès) PDF (English) Publicat 2021-12-02 Com citar Vera, L. C., López, R. C., & Türk, Y. (2021). Sexisme i misogínia en l’esport. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 21–35. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149350 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 21 (2022): Pedagogies feministes als Països Catalans Secció Articles de recerca Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.