El Màster d’Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania: la seva significació per als estudis de gènere a Catalunya Autores/as Nuria Pumar Beltrán Universitat de Barcelona (Barcelona) Rosa Guitart i Aced Universitat de Vic (Vic) Palabras clave: Estudis de dones, transversalitat de gènere, interdisciplinarietat, metodologia docent, pedagogies crítiques, pedagogies feministes. Resumen L’article explica què va implicar per als estudis de gènere a Catalunya la creació d’un màster interuniversitari oficial, a iniciativa de les dones recercadores de l’Institut Interuniversitari d’Estudis de Dones i Gènere. Els seus orígens, fruit d’un context polític favorable i del compromís de les vuit universitats partícips, expliquen que siguin els estudis de referència sobre feminismes i dones en el mapa universitari català actual. El seu programa, marcadament multidisciplinari, ofereix a l’alumnat una especialització en les epistemologies feministes i alhora una transversalitat de la perspectiva de gènere a disciplines tradicionals de les humanitats i les ciències socials. Essent ja uns estudis clarament consolidats, se’n fa una valoració crítica i es posa l’accent en algunes de les seves mancances i reptes pendents. En un màster que presenta una gran diversitat de metodologies docents, l’article aporta, en el marc de l’assignatura d’educació i gènere, una manera de posar en pràctica els postulats de pedagogies crítiques i feministes. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Publicado 2021-12-17 Cómo citar Pumar Beltrán, N., & Guitart i Aced, R. (2021). El Màster d’Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania: la seva significació per als estudis de gènere a Catalunya. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 59–70. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149349 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 21 (2022): Pedagogies feministes als Països Catalans Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.