Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), aplicació d’un programa de mindfulness en l’educació universitària Autores/as Arnau Vives Piñas Universitat de Barcelona (Barcelona) Palabras clave: Atenció plena, Mindfulness, literatura, educació universitària, meditació, comprensió lectora Resumen Aquest treball exposa el disseny, desenvolupament i avaluació del programa educatiu Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), basat en mindfulness (atenció plena) i el model de meditació del ioga i l’advaita, aplicats a la lectura i interpretació de textos literaris. La dispersió mental en la lectura és la problemàtica per a la qual proposem una solució des de la meditació. Partim de la premissa que desenvolupar l’atenció implica afavorir la lectura i comprensió d’un text, i la possibilitat de la seva recreació interior. Es va oferir com a activitat pròpia del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona entre 2018 i 2019. Encara que els resultats no mostren canvis estadísticament significatius en el nivell global de mindfulness, l’anàlisi qualitativa sí que reporta millora d’habilitats relacionades. Es discuteixen els resultats i es proposa estandarditzar els protocols d’intervenció i d’avaluació per poder reproduir la investigació i aprofundir en l’abast de les intervencions de mindfulness en l’àmbit educatiu universitari.Paraules clau: Atenció plena, mindfulness, literatura, educació universitària, meditació, comprensió lectora. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Arnau Vives Piñas, Universitat de Barcelona (Barcelona) Personal investigador en formació al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona. Secretari de la revista Llengua & Literatura, de la Societat Catalana de Llengua i Literatura de l'IEC. Descargas PDF (Català) Publicado 2021-04-12 Cómo citar Vives Piñas, A. (2021). Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), aplicació d’un programa de <i>mindfulness</i> en l’educació universitària. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 78–92. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148781 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.