Educar en el moment present: estudi de les percepcions dels futurs docents sobre un taller de mindfulness Autores/as Irene Lopez Secanell Florida Universitària (València) Jeroni Méndez Cabrera Universitat de València (València) Palabras clave: atenció plena, consciència, educació, mindfulness, formació docent, educació secundària. Resumen Aquest treball té l’objectiu d’analitzar les percepcions de futurs docents sobre un taller d’atenció plena desenvolupat durant la seva formació al Màster en Formació del Professorat de Secundària entre els anys 2018 i 2020. Pretenem conèixer quins són els beneficis immediats produïts arran de diferents pràctiques de mindfulness, així com les dificultats per aplicar aquesta tècnica. S’hi ha utilitzat una metodologia qualitativa mitjançant qüestionaris amb preguntes obertes enfocades a conèixer els canvis percebuts pels participants, les idees sobre la pràctica, possibles contratemps i propostes de millora del taller. Els resultats confirmen que els principals canvis fan referència a la relaxació, la reducció d’estrès, la millora en l’atenció i el coneixement d’un mateix. Amb relació als reptes pedagògics, es consideren la gestió del temps i la formació docent com dos dels punts més importants. Concloem que cal incloure tallers d’atenció plena dins de la formació del professorat, per tal que els docents puguin incorporar aquesta pràctica a les seves formes de vida i, consegüentment, ensenyar-la al seu alumnat.Paraules clau: Atenció plena, consciència, educació, mindfulness, formació docent, educació secundària. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Irene Lopez Secanell, Florida Universitària (València) Profesora doctora en la Florida Universitària en la Unidad de Educación. Coordinadora de la especialidad de educación física del Máster en formación del profesorado de educación secundaria. Jeroni Méndez Cabrera, Universitat de València (València) PDI Ajudant Doctor a la Universitat de València. Àrea de coneixement: Didàctica de la llengua i la literaturaDepartament: Didpactica de la Llengua i la Literatura Descargas PDF (Català) Publicado 2021-03-31 Cómo citar Lopez Secanell, I., & Méndez Cabrera, J. (2021). Educar en el moment present: estudi de les percepcions dels futurs docents sobre un taller de <i>mindfulness</i>. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 26–40. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148780 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Sección Artículos de investigación Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.