Compromesos amb construir i implementar el pràcticum basat en resultats per als estudiants principals normals: experiència de la Xina Autores/as Lei Chang Shanghai Normal University. Shanghai, China. Palabras clave: pràcticum, estudiants importants normals, certificació, educació del professorat, experiència, Xina Resumen Per garantir i millorar de manera integral la qualitat de la formació del professorat, la Xina està duent a terme en l’actualitat un programa de certificació professional principal de formació del professorat en tot el país. El concepte bàsic d’aquest programa inclou tres aspectes: l’enfocament centrat en l’estudiant, l’educació basada en els resultats i la millora contínua de la qualitat. Les normes i els requisits d’avaluació de la certificació professional de l’especialitat de formació del professorat concedeixen una gran importància a la construcció i implementació del pràcticum per als estudiants que de l’especialitat de formació del professorat. Els requisits fonamentals en la secció de Cooperació i Pràcticum inclouen: l’establiment i funcionament del triple mecanisme de formació col·laborativa; l’establiment i gestió de l’avaluació del sistema de pràctica docent; i la implementació del sistema “d’instructor dual” en la pràctica educativa. Això implica i examina principalment els cincs aspectes de la formació col·laborativa, la construcció de la base educativa, l’ensenyament pràctic, l’equip d’instructors i l’avaluació de la gestió. La Universitat Normal de Xangai es presenta en aquest article com un exemple típic. Molts dels seus estudiants de Magisteri han superat la certificació professional de segon nivell. Creiem que la nostra experiència professional i l’exemple de les nostres pràctiques per als estudiants de Magisteri poden servir de referència per a altres països del món.Paraules clau: pràcticum, estudiants importants normals, certificació professional, educació del professorat, experiència professional, Xina. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Lei Chang, Shanghai Normal University. Shanghai, China. Department of mathematics, School of Mathematics and Physics, Shanghai Normal University, Shanghai,China Descargas PDF (Català) Publicado 2021-01-19 Cómo citar Chang, L. (2021). Compromesos amb construir i implementar el pràcticum basat en resultats per als estudiants principals normals: experiència de la Xina. Revista Catalana De Pedagogia, 19, 51–63. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148505 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 19 (2021): Pràcticum i Educació Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.