Compromesos amb construir i implementar el pràcticum basat en resultats per als estudiants principals normals: experiència de la Xina Autors/ores Lei Chang Shanghai Normal University. Shanghai, China. Paraules clau: pràcticum, estudiants importants normals, certificació, educació del professorat, experiència, Xina Resum Per garantir i millorar de manera integral la qualitat de la formació del professorat, la Xina està duent a terme en l’actualitat un programa de certificació professional principal de formació del professorat en tot el país. El concepte bàsic d’aquest programa inclou tres aspectes: l’enfocament centrat en l’estudiant, l’educació basada en els resultats i la millora contínua de la qualitat. Les normes i els requisits d’avaluació de la certificació professional de l’especialitat de formació del professorat concedeixen una gran importància a la construcció i implementació del pràcticum per als estudiants que de l’especialitat de formació del professorat. Els requisits fonamentals en la secció de Cooperació i Pràcticum inclouen: l’establiment i funcionament del triple mecanisme de formació col·laborativa; l’establiment i gestió de l’avaluació del sistema de pràctica docent; i la implementació del sistema “d’instructor dual” en la pràctica educativa. Això implica i examina principalment els cincs aspectes de la formació col·laborativa, la construcció de la base educativa, l’ensenyament pràctic, l’equip d’instructors i l’avaluació de la gestió. La Universitat Normal de Xangai es presenta en aquest article com un exemple típic. Molts dels seus estudiants de Magisteri han superat la certificació professional de segon nivell. Creiem que la nostra experiència professional i l’exemple de les nostres pràctiques per als estudiants de Magisteri poden servir de referència per a altres països del món.Paraules clau: pràcticum, estudiants importants normals, certificació professional, educació del professorat, experiència professional, Xina. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Lei Chang, Shanghai Normal University. Shanghai, China. Department of mathematics, School of Mathematics and Physics, Shanghai Normal University, Shanghai,China Descàrregues PDF Publicat 2021-01-19 Com citar Chang, L. (2021). Compromesos amb construir i implementar el pràcticum basat en resultats per als estudiants principals normals: experiència de la Xina. Revista Catalana De Pedagogia, 19, 51–63. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148505 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 19 (2021): Pràcticum i Educació Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.