La teranyina o el teixit d’un treball de convivència a Ripoll Autores/as Clàudia Bassaganya Tècnica de joventut del Ripollès Anna Viñas Tècnica de joventut del Ripollès Palabras clave: Convivència, teranyina, participació, joves, necessitats, oportunitats. Resumen Dins el nostre eix cronològic apareix una marca amb el nom de 17A que tenyeix de noves tonalitats els mesos que continuaran i el treball que se’n derivarà a Ripoll i a la comarca del Ripollès. I és que d’alguna manera entre el blanc i el negre hi ha dotze gammes de grisos. Quan expliquem aquesta història ho fem des de la simbologia d’una moneda, que amb les seves dues cares, ens ajuda a mostrar el que va passar i com ho vàrem viure, des de la mirada d’uns altres narradors. Ripoll és una vila de poc més de 10.500 habitants, situada a la província de Girona i capital de la comarca del Ripollès. Va ser en aquest municipi del Prepirineu català on el 17 d’agost del 2017 hi va haver un terratrèmol emocional, arran dels atemptats de Barcelona i Cambrils, protagonitzats per un grup de joves crescuts i formats a Ripoll. Aquests fets ens van obligar a tots i a totes a replantejar unes estructures que fins al moment semblaven sòlides. El text descriu les vivències que aquells fets varen generar en les tècniques de joventut de la comarca, respecte a les necessitats, mancances i oportunitats que ha generat el 17A.Paraules clau: Convivència, teranyina, participació, joves, necessitats, oportunitats. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Bassaganya, C., & Viñas, A. (2020). La <i>teranyina</I> o el teixit d’un treball de convivència a Ripoll. Revista Catalana De Pedagogia, 17, 121–132. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146730 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 17 (2020) Sección Tema monogràfic. La relació entre l’escola i la democràcia Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.