Beneficis de la musicoteràpia en alumnes amb TDAH. Una revisió bibliogràfica Autores/as Diana Marín Suelves Universitat de València (València) Claudia Cortés Garrido Universitat de València (València) Alba Tornero Cabedo CEIP Maestro Emilio Luna (Alginet, València) Palabras clave: TDAH, Musicoteràpia, intervenció, escola, enfocament multimodal, educació Resumen El trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) té símptomes que se centren en la falta d’atenció, la impulsivitat i la hiperactivitat. Donada la prevalença del TDAH en població escolar i les disfuncions que genera en diferents contextos en els quals es desenvolupa l’alumnat, es fa necessària la intervenció des d’una perspectiva combinada per a donar resposta a les necessitats d’aquest coŀlectiu des de la individualització dels tractaments. La musicoteràpia inclou tota classe d’experiències musicals per a millorar la salut física i psíquica de les persones. Als últims temps la seua implementació ha augmentat en diversitat de trastorns i discapacitats. S’ha realitzat una recerca bibliogràfica a les bases de dades Google Acadèmic, Dialnet, Redalyc, Roderic i Scopus, i s’han seleccionant setze articles per a la seua anàlisi. Els resultats obtinguts mostren els beneficis que comporta la musicoteràpia en la intervenció amb alumnat amb TDAH. Es conclou la necessitat de portar a terme programes d’intervenció amb musicoteràpia des d’edats primerenques per a millorar la qualitat de vida dels alumnes.Paraules clau: TDAH, musicoteràpia, intervenció, escola, enfocament multimodal, educació. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Diana Marín Suelves, Universitat de València (València) Prof. Didàctica i Organitzacio Escolar.Universitat de València Claudia Cortés Garrido, Universitat de València (València) Graduada en Magisteri (UV) i al Conservatori de Música Professional (Llíria, València) Alba Tornero Cabedo, CEIP Maestro Emilio Luna (Alginet, València) Mestra d’Educació Primària amb l’especialitat d’Audició i Llenguatge (UV) Descargas PDF (Català) Publicado 2020-12-22 Cómo citar Marín Suelves, D., Cortés Garrido, C., & Tornero Cabedo, A. (2020). Beneficis de la musicoteràpia en alumnes amb TDAH. Una revisió bibliogràfica. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 57–77. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146146 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Sección Artículos de investigación Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.