Beneficis de la musicoteràpia en alumnes amb TDAH. Una revisió bibliogràfica

Autores/as

  • Diana Marín Suelves Universitat de València (València)
  • Claudia Cortés Garrido Universitat de València (València)
  • Alba Tornero Cabedo CEIP Maestro Emilio Luna (Alginet, València)

Palabras clave:

TDAH, Musicoteràpia, intervenció, escola, enfocament multimodal, educació

Resumen

El trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) té símptomes que se centren en la falta d’atenció, la impulsivitat i la hiperactivitat. Donada la prevalença del TDAH en població escolar i les disfuncions que genera en diferents contextos en els quals es desenvolupa l’alumnat, es fa necessària la intervenció des d’una perspectiva combinada per a donar resposta a les necessitats d’aquest coŀlectiu des de la individualització dels tractaments. La musicoteràpia inclou tota classe d’experiències musicals per a millorar la salut física i psíquica de les persones. Als últims temps la seua implementació ha augmentat en diversitat de trastorns i discapacitats. S’ha realitzat una recerca bibliogràfica a les bases de dades Google Acadèmic, Dialnet, Redalyc, Roderic i Scopus, i s’han seleccionant setze articles per a la seua anàlisi. Els resultats obtinguts mostren els beneficis que comporta la musicoteràpia en la intervenció amb alumnat amb TDAH. Es conclou la necessitat de portar a terme programes d’intervenció amb musicoteràpia des d’edats primerenques per a millorar la qualitat de vida dels alumnes.

Paraules clau: TDAH, musicoteràpia, intervenció, escola, enfocament multimodal, educació.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Diana Marín Suelves, Universitat de València (València)

Prof. Didàctica i Organitzacio Escolar.

Universitat de València

 

Claudia Cortés Garrido, Universitat de València (València)

Graduada en Magisteri (UV) i al Conservatori de Música Professional (Llíria, València)

Alba Tornero Cabedo, CEIP Maestro Emilio Luna (Alginet, València)

Mestra d’Educació Primària amb l’especialitat d’Audició i Llenguatge (UV)

Descargas

Publicado

2020-12-22

Cómo citar

Marín Suelves, D., Cortés Garrido, C., & Tornero Cabedo, A. (2020). Beneficis de la musicoteràpia en alumnes amb TDAH. Una revisió bibliogràfica. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 57–77. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146146

Número

Sección

Artículos de investigación