La formació dels i les mestres de música de primària a les universitats de Catalunya Autores/as Roger Vallès Tortosa Taller de Músics Palabras clave: Mestre de música, educació primària, currículum, menció de música, grau d’educació primària, formació. Resumen L’educació dels nens i nenes té un paper vital en la nostra societat. Els i les mestres són els encarregats de donar-los l’atenció pedagògica adequada durant bona part de la seva infància. L’objectiu d’aquesta investigació és analitzar i comparar els diferents plans d’estudi de la menció de música del grau d’educació primària de totes les universitats de Catalunya. Actualment el grau d’educació primària és la carrera en la qual els mestres, en la seva formació inicial, reben els continguts i les competències necessàries per exercir el seu rol. El recull de les dades s’ha dut a terme exclusivament a través dels webs de les universitats i els resultats s’han agrupat en tres blocs: característiques generals de la menció, els requisits per poder cursar-la i les assignatures que la formen. Els resultats han estat comparats amb diferents articles i llibres publicats d’altres autors i les metodologies més rellevants de l’educació musical. Com a conclusió, es planteja que les hores de la formació específica per als futurs mestres de música són insuficients per adquirir tots els coneixements que demana la docència musical en una escola de primària.Paraules clau: Mestre de música, educació primària, currículum, menció de música, grau d’educació primària, formació. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Roger Vallès Tortosa, Taller de Músics Estudiant al Taller de Músics. Descargas PDF (Català) Cómo citar Vallès Tortosa, R. (2019). La formació dels i les mestres de música de primària a les universitats de Catalunya. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 253–264. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146027 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Sección Miscel·lània Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.