Processos d’aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l’escola dels Encants

Autores/as

  • Gemma París-Romia Universitat Autònoma de Barcelona

Palabras clave:

Aprenentatge, infància, joc, creativitat, narrativa visual, dibuix, escola.

Resumen

En aquest article proposem una recerca en relació amb la importància del joc com a espai de creació necessari dins l’entorn educatiu, posant èmfasi en la potencialitat de la imaginació i creativitat dels infants com a eines essencials dins l’escola. La investigació se centra en el concepte de joc entès com a espai de creació, i analitza diferents aprenentatges que esdevenen significatius mitjançant estratègies lúdiques i creatives. Analitzem l’experiència de l’escola dels Encants de Barcelona, la qual aposta des dels seus inicis per un aprenentatge creatiu que permeti als infants esdevenir persones capaces de desplegar el seu màxim potencial. Mitjançant sessions d’observació, d’entrevistes i diàlegs amb infants i mestres de l’escola, hem recollit dades que hem interpretat mitjançant el llenguatge escrit, i, alhora, amb estratègies artístiques, creant una narrativa visual que ajuda a fer visibles aquests processos d’aprenentatge a través del joc dins l’escola dels Encants.

Paraules clau: Aprenentatge, infància, joc, creativitat, narrativa visual, dibuix, escola.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Gemma París-Romia, Universitat Autònoma de Barcelona

Professora, Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB

Descargas

Cómo citar

París-Romia, G. (2019). Processos d’aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l’escola dels Encants. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 125–141. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146020

Número

Sección

Tema monogràfic. Educar per a la creativitat