Els projectes de treball: resposta a una reflexió compartida Autores/as Eugènia Carbajo Gallego escola Ítaca de Manresa (Barcelona) Palabras clave: Aprenentatge compartit, experiències d’aprenentatge, actitud professional, pensament autònom, experiència vivencial, ritmes d’aprenentatge. Resumen Responent al paper que ha de tenir l’educació en la societat actual, es parla de valors educatius, de la importància que tenen els diferents tipus de coneixement, de la relació dels alumnes i adults amb aquest coneixement i d’una societat amb infants que requereixen un nou perfil de mestre. Per tant, cal repensar l’escola i els perfils professionals dels mestres. Aquest context ha propiciat que els projectes es presentin com una alternativa a l’ensenyament tradicional, convertint-los en eslògans que porten a l’autoengany d’estar immers en el corrent d’innovació. Presentem la nostra manera d’entendre l’aprenentatge, al llarg de deu anys d’escola, fruit de la reflexió en l’acompanyament als alumnes, de l’experimentació sobre la pràctica i de la reflexió i l’aprenentatge compartits durant el procés d’entendre la intersecció de com aprenen els infants i del currículum escolar. Aquesta intersecció ens ha obligat a repensar l’escola des de la pedagogia, la didàctica i l’organització, sense alterar l’ordre dels factors. És l’única manera d’optimitzar una reflexió coherent i conseqüent. Tot i que no fomentem la reproducció del nostre treball, es pretén fomentar la reflexió autònoma del professorat per trobar respostes específiques a la seva pedagogia, creant una singularitat coherent amb el seu projecte educatiu.Paraules clau: Aprenentatge compartit, experiències d’aprenentatge, actitud professional, pensament autònom, experiència vivencial, ritmes d’aprenentatge. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Eugènia Carbajo Gallego, escola Ítaca de Manresa (Barcelona) Descargas PDF (Català) Cómo citar Carbajo Gallego, E. (2018). Els projectes de treball: resposta a una reflexió compartida. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 127–141. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144653 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 13 (2018) Sección Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes? Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.