L’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes? Autores/as Roser Canals Cabau Universitat Autònoma de Barcelona Palabras clave: Ciències socials, competència social i ciutadana, problemes socials, conceptes socials clau, educació per a la ciutadania, valors democràtics. Resumen La necessitat de donar resposta a una educació competencial per formar ciutadans crítics i compromesos amb la societat del seu temps, fa replantejar l’enfocament didàctic de les ciències socials. Incorporar l’estudi de problemes socials a l’aula pot ser una bona estratègia perquè els estudiants comprenguin que el que aprenen a l’escola els serveix per comprendre el món on viuen i per prendre decisions fonamentades en el coneixement.Paraules clau: Ciències socials, competència social i ciutadana, problemes socials, conceptes socials clau, educació per a la ciutadania, valors democràtics. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Roser Canals Cabau, Universitat Autònoma de Barcelona Professora de didàctica de les ciències socials de la Universitat Autònoma de Barcelona. Descargas PDF (Català) Cómo citar Canals Cabau, R. (2018). L’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes?. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 63–87. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144651 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 13 (2018) Sección Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes? Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.