L’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes?

Autores/as

  • Roser Canals Cabau Universitat Autònoma de Barcelona

Palabras clave:

Ciències socials, competència social i ciutadana, problemes socials, conceptes socials clau, educació per a la ciutadania, valors democràtics.

Resumen

La necessitat de donar resposta a una educació competencial per formar ciutadans crítics i compromesos amb la societat del seu temps, fa replantejar l’enfocament didàctic de les ciències socials. Incorporar l’estudi de problemes socials a l’aula pot ser una bona estratègia perquè els estudiants comprenguin que el que aprenen a l’escola els serveix per comprendre el món on viuen i per prendre decisions fonamentades en el coneixement.

Paraules clau: Ciències socials, competència social i ciutadana, problemes socials, conceptes socials clau, educació per a la ciutadania, valors democràtics.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Roser Canals Cabau, Universitat Autònoma de Barcelona

Professora de didàctica de les ciències socials de la Universitat Autònoma de Barcelona. 

Descargas

Cómo citar

Canals Cabau, R. (2018). L’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes?. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 63–87. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144651

Número

Sección

Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes?