Una institució, tres estudis, 1.600 aprenentatges: una experiència per a una escola gran

Autores/as

  • Maria Teresa Solé i Clavero Institut Baix Camp de Reus

Palabras clave:

Projecte de centre, organització, personalització de l’aprenentatge, equip de centre, TIC.

Resumen

«Una institució, tres estudis, 1.600 aprenentatges» vol proporcionar al nostre centre una organització global capaç de satisfer les necessitats i expectatives de tots els membres de la nostra comunitat. Aquest objectiu principal s’aconsegueix mitjançant l’aplicació d’una sèrie de projectes i plans d’innovació, orientats a la millora dels resultats acadèmics i cohesionar socialment l’escola. A través del seu propi programari de gestió, la promoció de les llengües estrangeres, la introducció d’activitats d’oci i la incorporació de noves tecnologies en el treball diari, l’INS Baix Camp està preparat per centrar-se en la individualització de l’aprenentatge. El primer objectiu era donar un impuls a l’adquisició de coneixement centrat en el projecte, on cada individu té un paper actiu en el seu procés d’aprenentatge i es converteix en socialment actiu en qualsevol activitat escolar. L’escola va enfrontar-se amb objectius precisos per a cada un dels tres objectius generals del projecte educatiu, tot posant especial cura en aquells aspectes susceptibles de millora. El programa de formació docent es va dedicar a la utilització de les noves tecnologies, la resolució de conflictes i la mediació i dinàmiques de grup. El processament final de tots els recursos es va dedicar a resoldre els problemes que s’havien detectat prèviament, i van donar com a resultat una forta organització integral, que té per objecte la individualització de l’aprenentatge.

Paraules clau: Projecte de centre, organització, personalització de l’aprenentatge, equip de centre, TIC.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Cómo citar

Solé i Clavero, M. T. (2017). Una institució, tres estudis, 1.600 aprenentatges: una experiència per a una escola gran. Revista Catalana De Pedagogia, 11, 187–200. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142958

Número

Sección

Artículos de experiencias