El Roure Gros: una mirada reflexiva

Autores/as

  • Andreu Cardo Martínez Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer
  • Ingrid Colom García Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer
  • Balbina Tantiñà Forcada Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer
  • Marta Vallbona Martos Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer
  • Núria Verdú Ventura Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer

Palabras clave:

Aprenentatge competencial, projecte ciències, avaluació, globalització, autonomia, experimentació.

Resumen

El projecte educatiu de l’escola és un projecte que posa l’infant al centre de l’acció educativa. Vivim en una societat dinàmica i canviant, els canvis que s’esdevenen en aquesta són ràpids i freqüents. Sabem que transmetre tots els continguts que necessitaran els nostres alumnes per ser ciutadans lliures, crítics i autònoms és impossible dins el marc educatiu. D’una banda, no disposem de prou temps per poder fer una transmissió d’aquests continguts i, d’altra banda, desconeixem quines seran exactament les eines que necessitaran els nostres alumnes d’aquí a deu anys. És una necessitat de l’escola dotar els infants de competències que possibilitin que, en un futur proper, es puguin desenvolupar en una societat que necessitarà ciutadans capaços de ser aprenents actius, ser analítics, ser crítics, ser autònoms i ser lliures. Aquestes necessitats ens porten a plantejar un procés d’aprenentatge basat en competències per a la vida. En el marc social actual es fa més necessari que mai que els ciutadans siguin capaços d’aprendre a aprendre al llarg de la vida.

Paraules clau: Aprenentatge competencial, projecte ciències, avaluació, globalització, autonomia, experimentació.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Cómo citar

Cardo Martínez, A., Colom García, I., Tantiñà Forcada, B., Vallbona Martos, M., & Verdú Ventura, N. (2017). El Roure Gros: una mirada reflexiva. Revista Catalana De Pedagogia, 11, 173–186. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142957

Número

Sección

Artículos de experiencias