Idees per a la millora de l’educació a la Catalunya d’avui i de demà

Autores/as

  • Marina Tomàs i Folch Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • José Luís Muñoz i Moreno Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona

Palabras clave:

Reptes, educació, administració educativa, sistema educatiu, inspecció educativa, finançament de l’educació.

Resumen

L’article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d’una perspectiva sistèmica de l’educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d’experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l’educació, l’Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l’educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. Juntament amb la revisió legislativa i l’anàlisi de documents, s’han portat a terme dos grups de discussió amb la participació de diferents agents i protagonistes de la comunitat educativa. Els principals resultats obtinguts permeten concloure, entre altres qüestions, la necessitat de revisar el paper de l’educació a la nostra societat i la seva Administració, superant les disfuncions que actualment s’observen i que dificulten l’assoliment dels reptes plantejats.

Paraules clau
Reptes; educació; administració educativa; sistema educatiu; inspecció educativa; finançament de l’educació.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Cómo citar

Tomàs i Folch, M., & Muñoz i Moreno, J. L. (2016). Idees per a la millora de l’educació a la Catalunya d’avui i de demà. Revista Catalana De Pedagogia, 10, 127–148. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142227

Número

Sección

Miscel·lània