Motius pels quals els immigrants aprenen una segona llengua: el català Autores/as Laia Buisan Professora Montserrat Tesouro Facultat d’Educació i Psicologia. Departament de Pedagogia. Universitat de Girona. Palabras clave: Aprenentatge de la segona llengua, immigració, motivació, actituds, context social, nivell d’estudis i català. Resumen Aquesta recerca pretén estudiar quins són els motius que porten les persones immigrants a aprendre català. S’ha dissenyat i s’ha passat un qüestionari a vuitanta-tres alumnes de dos centres de formació de Girona: el 25,3% són homes i el 74,7% són dones. Respecte a la nacionalitat, un 50,6% són de l’Amèrica Llatina, un 31,3% són d’Àfrica, un 16,9% són d’Europa i un 1,2% són d’Àsia. Cal destacar que, a l’hora de contestar el qüestionari, els alumnes podien triar més d’una opció i els resultats apunten que un 84,3% l’estudiaven per motius socials, el 55,4% varen dir que l’estudiaven per motius professionals i un 15,7%, que l’estudiaven per motius d’oci.Paraules clau: Aprenentatge de la segona llengua, immigració, motivació, actituds, context social, nivell d’estudis i català. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Laia Buisan, Professora Descargas PDF (Català) Cómo citar Buisan, L., & Tesouro, M. (2015). Motius pels quals els immigrants aprenen una segona llengua: el català. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 81–90. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139260 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 8 (2011-2014) Sección Miscel·lània Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.