Motius pels quals els immigrants aprenen una segona llengua: el català Authors Laia Buisan Professora Montserrat Tesouro Facultat d’Educació i Psicologia. Departament de Pedagogia. Universitat de Girona. Keywords: Aprenentatge de la segona llengua, immigració, motivació, actituds, context social, nivell d’estudis i català. Abstract Aquesta recerca pretén estudiar quins són els motius que porten les persones immigrants a aprendre català. S’ha dissenyat i s’ha passat un qüestionari a vuitanta-tres alumnes de dos centres de formació de Girona: el 25,3% són homes i el 74,7% són dones. Respecte a la nacionalitat, un 50,6% són de l’Amèrica Llatina, un 31,3% són d’Àfrica, un 16,9% són d’Europa i un 1,2% són d’Àsia. Cal destacar que, a l’hora de contestar el qüestionari, els alumnes podien triar més d’una opció i els resultats apunten que un 84,3% l’estudiaven per motius socials, el 55,4% varen dir que l’estudiaven per motius professionals i un 15,7%, que l’estudiaven per motius d’oci.Paraules clau: Aprenentatge de la segona llengua, immigració, motivació, actituds, context social, nivell d’estudis i català. Downloads Download data is not yet available. Author Biography Laia Buisan, Professora Downloads PDF (Català) How to Cite Buisan, L., & Tesouro, M. (2015). Motius pels quals els immigrants aprenen una segona llengua: el català. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 81–90. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139260 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Issue Vol. 8 (2011-2014) Section Miscellaneous License The intellectual property of articles belongs to the respective authors. On submitting articles for publication to the journal Revista Catalana de Pedagogia, authors accept the following terms: Authors grant to Societat Catalana de Pedagogia (a subsidiary of Institut d’Estudis Catalans) the rights of reproduction, communication to the public and distribution of the articles submitted for publication to Revista Catalana de Pedagogia. Authors answer to Societat Catalana de Pedagogia for the authorship and originality of submitted articles. Authors are responsible for obtaining permission for the reproduction of all graphic material included in articles. Societat Catalana de Pedagogia declines all liability for the possible infringement of intellectual property rights by authors. The contents published in the journal, unless otherwise stated in the text or in the graphic material, are subject to a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs (by-nc-nd) 3.0 Spain licence, the complete text of which may be found at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en. Consequently, the general public is authorised to reproduce, distribute and communicate the work, provided that its authorship and the body publishing it are acknowledged, and that no commercial use and no derivative works are made of it. The journal is not responsible for the ideas and opinions expressed by the authors of the published articles.