Joventut: valors i llibertat Autores/as Joan Manuel del Pozo i Álvarez Departament de Filosofia, Facultat de Lletres, Universitat de Girona. Palabras clave: educació, ètica, joventut, adultescència, valors, llibertat. Resumen La present ponència fou presentada el 28 de gener de 2015 a la sala Puig i Cadafalch de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) en el marc del cicle commemoratiu «Trenta anys de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP)». En primera instància, el professor Joan Manuel del Pozo analitza el concepte de joventut, en destaca la l’enorme elasticitat i l’alta consideració social en la cultura hegemònica actual i assenyala la pedagogia familiar líquida i paternalista com a raó última de la incapacitat dels joves d’assumir les responsabilitats quan arriben a l’edat adulta, a la maduresa. Constatant-ne el descrèdit, Del Pozo proposa reconsiderar el concepte tradicional de maduresa com a fita vital última i començar-lo a entendre com un procés inacabat de construcció personal; un procés fonamentat en la llibertat com a principi axiològic central al voltant del qual l’ésser humà en la seva maduració pugui assumir les seves responsabilitats, desenvolupar les pròpies capacitats, acomplir els seus desitjos, i assolir la màxima plenitud vital en el camí.Paraules clau: educació, ètica, joventut, adultescència, valors, llibertat. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Joan Manuel del Pozo i Álvarez, Departament de Filosofia, Facultat de Lletres, Universitat de Girona. Descargas PDF (Català) Cómo citar del Pozo i Álvarez, J. M. (2015). Joventut: valors i llibertat. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 7–18. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139241 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 8 (2011-2014) Sección Artículos de investigación Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.